Siódmego czerwca uczniowie klasy VIII wraz z opiekunami Panią Honoratą Łabędzką i Joanną Korbą wybrali się w podróż pociągiem do Wrocławia. Dzień zaczął się bardzo wcześnie bo już o szóstej rano mieliśmy zbiórkę na dworcu kolejowym w Zielonaj Górze.

Po Wrocławiu poruszaliśmy się komunikacją miejską: tramwajami lub autobusami, co było dla uczniów nowym i ciekawym doświadczeniem. Pierwszym punktem w programie wycieczki był rejs statkiem po Odrze, podczas którego mogliśmy wysłuchać krótkiej historii miasta Wrocławia. Z Przystani Kardynalskiej udaliśmy się na spacer po Ostrowie Tumskim – najstarszej części Wrocławia. Za najciekawszą atrakcję uczniowie jednomyślnie uznali wizytę w Hydropolis – Centrum Edukacji Ekologicznej.  Na początku obejrzeliśmy film w niesamowitej sali kinowej, na temat pojawienia się wody na zimi oraz jej występowania w kosmosie. Podczas zwiedzania pani przewodnik przekazała wiele ciekawych informacji dotyczących historii inżynierii wodnej, głębin oceanu, wody w organizmie człowieka oraz stanów skupienia wody. Mogliśmy również wysłuchać ciekawostek na temat historii zatonięcia Titanica oraz zagrać w grę na ekranie parowym.

Po wspólnym zwiedzaniu, każdy miał czas dla siebie, by skorzystać z interaktywnych elementów wystawy lub odpocząć w strefie relaksu.

Ostatnim punktem wycieczki był spacer po wrocławskim Rynku i zrobienie zdjęć z mieszkającymi tak Krasnalami. Około 19.30 wyruszyliśmy w drogą powrotną do Zielonej Góry, gdzie nasza przygoda się zakończyła.