Trzynastego września 2021 roku uczniowie z klasy 6, 7 i 8 wyruszyli na wycieczkę, by zdobywać zamki i skały Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Pierwszym punktem programu był Park Doświadczeń Fizycznych znajdujący się w bliskim sąsiedztwie zamku w Ogrodzieńcu. Uczniowie mogli tam  obserwować  i zrozumieć  różne prawa fizyki. Dużym powodzeniem cieszył się symulator dachowania oraz symulator lotów.

Kolejnego dnia zawędrowaliśmy na zamek w Bobolicach, w którym nagrywany był znany serial „Korona Królów”. Poznaliśmy związaną z nim legendę o dwóch braciach – Mirze i Bobolu oraz o Białej Damie… Ten dzień był pełen emocji i wyzwań, ponieważ uczniowie mogli spróbować swych sił we wspinaczce skałkowej. Pod okiem wykwalifikowanych instruktorów nasza młodzież zdobywała skalne drogi                  o różnej skali trudności.

Dzień trzeci stał pod znakiem zdobywania umiejętności  survivalowych, takich jak budowanie schronienia w lesie oraz rozpalanie ogniska za pomocą krzesiwa. Uczniowie dowiedzieli się , co najlepiej wykorzystać do rozpałki i jak ją prawidłowo pozyskać z otaczających nas drzew. Zdobyli także wiedzę na temat rośliny, które można wykorzystać do przygotowania herbatek czy naparów.

W czasie wyjazdu mieliśmy wiele rozrywek: ognisko, dyskotekę, pokaz mody oraz różne zajęcia sportowe – graliśmy w piłkę nożną, siatkówkę, strzelaliśmy z łuku i chodziliśmy po linie.

W drodze powrotnej zawitaliśmy również na Jasną Górę, gdzie wraz z siostrą przewodniczką zwiedziliśmy dostępne sale i muzea klasztorne. Mogliśmy również zobaczyć moment zasłonięcia obrazu Matki Bożej Częstochowskiej.

W czwartkowy wieczór szczęśliwi i pełni pozytywnej energii dotarliśmy do Dychowa. Dziękujemy panu Andrzejowi Łabędzkiemu  – właścicielowi firmy „Góromania” za zorganizowanie wycieczki, fantastyczną przygodę i przekazaną wiedzę!

Dziękujemy również sponsorom, którzy wsparli naszą wycieczkę finansowo: